سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پرونده هفته‌‏نامه «گویه» به دادگاه کیفری استان قم ارجاع شد

 

پرونده هفته‌‏نامه «گویه» به دادگاه کیفری استان قم ارجاع شد

جلسه رسیدگی به اتهامات «محمدحسین دریاباری»، مدیرمسوول و دو تن از نویسندگان هفته‌‏نامه «گویه» در شعبه 105 دادگاه عمومی استان قم برگزار شد اما پرونده با قرار عدم صلاحیت به دادگاه کیفری استان قم ارجاع شد.

محمدحسین دریاباری در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ایلنا"، با بیان این مطلب، گفت: در این جلسه اتهامات بنده و نویسندگان هفته‌‏نامه«نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی» و «جریحه‌‏دار کردن عفت عمومی» دایر بر شکایت مدعی‌‏العموم عنوان شد و سپس ما به دفاع از خود پرداختیم.

وی افزود: با توجه به اینکه شعبه رسیدگی‌‏کننده به این پرونده، شعبه عمومی و ویژه رسیدگی به مفاسد اجتماعی بود و پرونده‌‏های مطبوعاتی طبق قانون می‌‏بایست در شعب کیفری استان و با حضور هیأت منصفه مطبوعات برگزار شود، به صلاحیت دادگاه ایراد گرفتیم که قاضی پرونده این ایراد ما را نپذیرفت، بنابراین بنده به اتفاق یکی از نویسندگان به دفاع از خود پرداختیم.

مدیرمسوول هفته‌‏نامه «گویه» ادامه داد: روز دوشنبه برای پیگیری پرونده و انجام دفاع یکی دیگر از نویسندگان هفته‌‏نامه به دادگاه مراجعه کردیم که قاضی با بیان اینکه این پرونده مطبوعاتی است، از ارجاع آن به دادگاه مطبوعات خبر داد.

هفته‌‏نامه «گویه» سال گذشته هم از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و هم از سوی هیأت نظارت بر مطبوعات توقیف شد