سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انتقاد دفتر سیاسی جبهه مشارکت از طرح دیدگاه‌های انحرافی درباره ف

انتقاد دفتر سیاسی جبهه مشارکت از طرح دیدگاه‌های انحرافی درباره فعالیت سیاسی نظامیان به نام امام  

: جلسه دفتر سیاسی جبهه مشارکت ایران اسلامی شب گذشته به ریاست دکتر محسن میردامادی دبیر کل حزب برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جبهه مشارکت، در این جلسه پس از تبادل آخرین اخبار داخلی و خارجی گزارشی از وقایع برخورد با دراویش گنابادی در بروجرد و تخریب حسینیه آنان ارایه شد. اعضای دفتر سیاسی با تاکید بر حفظ حقوق شهروندی کلیه شهروندان نظام، برخوردهای انجام شده با دراویش گنابادی را از مصادیق تضییع این حقوق جمعی از شهروندان جمهوری اسلامی دانستند و آن را محکوم کردند.

دفتر سیاسی جبهه مشارکت همچنین ضمن درخواست از مسوولان امر جهت دلجویی از آسیب دیدگان این غائله و جبران خسارات و صدمات وارده به این افراد، خواستار آزادی وکیل آنان و اتخاذ تدابیر لازم برای پیشگیری از تکرار این وقایع شدند.

در ادامه این جلسه ضمن بررسی آخرین تحولات و مسایل مربوط به انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی، بیان دیدگاه‌هایی برخلاف صریح نظرات بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) که از تریبون‌هایی چون نماز جمعه بر مداخله نظامیان در مسایل سیاسی و انتخابات صحه می‌گذارد و این نظر غیرقانونی خود را منطبق با دیدگاه‌های امام راحل نیز جلوه می‌دهند، مصداق بارز انحراف از آموزه‌ها و فرامین صریح حضرت امام و تحریف آنها به نفع منویات غیرفانونی و جناحی بخشی از جریان حاکم دانستند.

اعضای دفتر سیاسی با توجه به شبهاتی که در چند دوره انتخابات اخیر راجع به نحوه دخالت نهادهای نظامی و شبه نظامی در مسایل سیاسی و انتخاباتی پیش آمده، مسوولان امر و متولیان ارشد این نهادها را به جلوگیری از رفتار و گفتاری که باعث تشدید این ابهامات شود دعوت کرده و خواستار آن شدند تا جهت عدم تکرار چنین بیانات انحرافی و مخالف دیدگاه‌های امام آن هم به نام آن رهبر حکیم، موضع صریح و منطبق با اصل عدم دخالت نظامیان در سیاست را اتخاذ کرده و آن را به اجرا درآورند تا شاهد انتخاباتی سالم و به دور از شائبه دخالت‌های غیر قانونی باشیم.

دیگر موضوع مورد بررسی در جلسه دفتر سیاسی، سخنان سخنگوی دولت درباره موضوع «انقلاب و براندازی نرم» بود. اعضای دفتر سیاسی یک بار دیگر با تاکید بر اینکه انقلاب‌های مخملین به خصوص در مواردی که در پی برگزاری شبه‌انتخابات در این کشورها حادث شده‌اند، حاصل اعمال دیکتاتوری و مداخله در انتخابات رقابتی، سالم و آزادانه و تقلب در آن به نفع جریان حاکم در این جوامع بوده است، بیان‌کنندگان چنین مواضعی به خصوص کسانی که درمقام سخنگوی مجری انتخابات یعنی دولت هستند را به دقت بیشتر در نحوه بیان مواضع و حفظ حرمت نظام دعوت کردند و خواستار آن شدند تا در گفتار و رفتار سیاسی خود چنان عمل نمایند که کمترین شائبه شباهت بین نظام مردمی برآمده از انقلاب اسلامی و چنان حکومت‌هایی پدید نیاید.

 http://emruz.info/ShowItem.aspx?ID=11228&p=