سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نجفی: کاش احمدی‌نژاد در دانشگاه امیرکبیر هم مثل کلمبیا تحمل نشان

نجفی: کاش احمدی‌نژاد در دانشگاه امیرکبیر هم مثل کلمبیا تحمل نشان می‌داد 

محمدعلی نجفی عضو شورای شهر تهران در ضیافتی که دوشنبه‌شب به میزبانی شاخه دانشجویی حزب کارگزاران در باشگاه اساتید تهران برگزارشد، تحلیل خود را از سفر اخیر احمدی‌نژاد به نیویورک و نیز وضعیت اقتصادی کشور ارائه کرد.

وی با اشاره به سخنی از حضرت علی (ع) مبنی بر اینکه «در مقابل تمجید اصحابشان به علت اقدامات مثبتی که در زمان حکومت خود انجام داده اند، فرموده است من را برای انجام کارهایی که بر عهده‌ام است مورد تمجید قرار ندهید؛ چرا که این امور من را از مسیری که به عنوان مسوول می‌بایست طی کنم، منحرف می‌کند»، افزود: در این زمینه نیز می‌توان به جریانات دانشگاه کلمبیا اشاره کرد.

وی با بیان اینکه «از وظایف رییس جمهور به عنوان نماینده کشور بود که از مواضع و سیاست‌های کشور دفاع کند»، استقبال‌ها، اجرای برنامه‌های مختلف در طول سه چهار روز گذشته از صدا و سیما و برخی مطبوعات را مغایر با فرمایشات حضرت علی(ع) خواند و گفت: چرا که کار درست و افتخارآمیز انجام شده در حوزه مسوولیت و وظایف رییس جمهور به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران بوده که از مواضع کشور دفاع کند.

عضو شورای شهر همچنین با اشاره به تحمل 1رییس جمهور در مقابل توهین‌های رییس دانشگاه کلمبیا گفت: چه خوب بود در مقابل حرفهایی که در دانشگاه امیر کبیر شنیده شد تحمل صورت می گرفت و برخی از دانشجویان دانشگاه بعد از یک و نیم سال هزینه آن روز را نمی‌پرداختند. همین طور می توان به مشکلات فرهنگیان در مقابل ادعاهای دولت مبنی بربهبود وضع معیشیتی‌شان و برخورد با بعضی از اساتید دانشگاه که مبنای عملکرد دولت را علمی ندانسته‌اند، اشاره کرد.

وی در بخشی دیگر از سخنانش گفت: اگر نظرسنجی در شهرهای بزرگ کشور صورت گیرد به این نتیجه خواهیم رسید که بسیاری از کسانی که در روزهای اول تشکیل دولت امیدوار بودند تمام و یا بخشی از شعارهای دولت به نتیجه رسد، امید خود را از دست داده‌اند.

عضو حزب کارگزاران سازندگی در این خصوص به بحث مسکن اشاره و تصریح کرد: اخیرا اعلام شد که برای حل مشکل مسکن نباید منتظر دولت ماند؛ این در حالی است که شعارهای دولت در زمان انتخابات مبنی بر حل این مشکل بود.

وی به بحث یک رقمی کردن نرخ تورم در عرض دو تا سه سال از سوی دولت اشاره کرد و گفت: اخیرا رییس کل جدید بانک مرکزی اعلام کرد باید بهره بانکی متناسب با تورم به اضافه 4 درصد کارمزد تعیین شود و رسما اعلام شد که حداقل تورم در سال جاری 5/17 درصد بوده است. همچنین، عده زیادی از کارشناسان اعتقاد به 25 درصد دارند و حتی یکی از مسوولین وزارت بازرگانی رسیدن به تورم 50 درصد را دور از ذهن ندانست.

نجفی تصریح کرد:‌ به نظر می‌رسد آنچه که باید در جامعه لمس شود در سطح تخصصی و کارشناسی حفظ شده است. امیدواریم زمانی آثار و عوارض سیاست‌های نادرست برای جامعه روشن شود که امکان جبران و مداوا وجود داشته باشد. امیدواریم که امکان اصلاح وجود داشته باشد، پس نباید کاملا ناامید بود.

وی با اشاره به انتخابات مجلس هشتم و ریاست جمهوری یک سال ونیم آینده گفت: جای امیدواری است که در انتخاباتی که در پیش است آثار و نمونه‌هایی از آگاهی جامعه مبنی بر غلط بودن سیاست‌ها به چشم بخورد و شاهد تغییر مسیر باشیم تا زمینه‌ای برای اصلاح امور فراهم آید.

نجفی با بیان اینکه «‌در مورد مسائل فرهنگی ، سیاسی و اجتماعی نیز همچون مسائل اقتصادی مشکلات وجود دارد»، گفت: با تحلیل شرایط فعلی انحراف از ارزش‌ها و مسیر اصلی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی احساس می شود.

نجفی در پایان ابراز امیدواری کرد:‌ امیدواریم در مسائل فرهنگی ، سیاسی ، اقتصادی تغییرجهت در مسیر اداره کشور در انتخابات آینده به وجود آید تا این مطلب امیدواری برای افرادی که دلسوز آینده انقلاب و نسل های بعدی کشور هستند ایجاد کند

http://emruz.info/ShowItem.aspx