سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیدمحمدحسین دریاباری، مدیرمسوول هفتهنامه «گویه» از اتهام جریحهدا

تبرئه مدیرمسوول و نویسنده هفته‌نامه «گویه»

سرویس: فقه و حقوق - حقوق سیاسی
1387/06/27
09-17-2008
12:16:07
8706-15921: کد خبر

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
سرویس: فقه و حقوق - حقوق سیاسی

سیدمحمدحسین دریاباری، مدیرمسوول هفته‌نامه «گویه» از اتهام جریحه‌دار کردن عفت عمومی تبرئه شد.

به گزارش ایسنا، با شکایت دادستان استان قم از مدیرمسوول هفته‌نامه «گویه» به علت چاپ مقاله‌ای تحت عنوان «نگاهی به حقوق زنان» پرونده‌ای به اتهام جریحه‌دار کردن عفت عمومی در شعبه سوم بازپرسی دادسرای عمومی قم تشکیل شد. با

احضار مدیرمسوول و نویسنده مقاله مذکور، سیدمحمدحسین دریاباری و اسماعیل باقریان خوزانی نهم دی ماه سال گذشته در شعبه بازپرسی، حاضر و به پرسش‌های بازپرس پاسخ داده و آخرین دفاعیات نیز از آنان اخذ شد.

بازپرس رسیدگی‌کننده به این پرونده، قرار مجرمیت صادر کرد و پرونده به شعبه اول دادگاه تجدیدنظر استان قم ارجاع و در 21 اردیبهشت ماه دادگاه با حضور اعضای هیات منصفه تشکیل شد اما به دلیل عدم حضور نماینده دادستان جلسه از رسمیت افتاد. جلسه بعد در نهم خرداد ماه با حضور اعضای هیات منصفه و نماینده دادستان قم برگزار شد و قاضی در مهلت معین و قانونی اقدام به صدور حکم کرد.

در بخشی از حکم صادره آمده است: مطلب مندرج در نشریه مذکور مشابه مطالبی است که در رساله‌های علمیه، استفتائات مراجع، کتب احکام و حتی کتاب‌هایی است که در خصوص مسایل خانواده تدوین شده است. احراز جرم نیاز به عناصر مادی و معنوی دارد و در ما نحن فیه هیچکدام از این عوامل محقق نشده است و سوءنیتی هم احراز نمی‌شود. با التفات به نظریه هیات منصفه و قطع نظر از اینکه اکثریت اعضای مذکور متهم ردیف اول را مجرم تشخیص داده‌اند اما مستحق تخفیف می‌دانند.

در ادامه حکم بیان شده است: در مورد متهم ردیف دوم اکثریت اعضا وی را مجرم ندانسته‌اند، بنابراین با عنایت به مراتب فوق و عدم احراز بزه مستندا به ماده 177 از قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب و اصل 37 قانون اساسی، حکم بر برائت نامبردگان صادر و اعلام می‌شود. رای صادره ظرف بیست روز پس از ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی است.

انتهای پیام

http://isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID=News-1199972&Lang=P