سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مدیران مسئول نشریات استان کجایند

مدیران مسئول نشریات استان کجایند

هفته گذشته مطلب کذب ، همراه با توهین و افترا در نشریه 19 دی بر علیه مدیریت و دست اندرکاران نشریه اصلاح طلب گویه به چاپ رسید و به دنبال آن آقای سید محمد حسین دریاباری که از نویسندگان ، روحانیون و مدیران مسئول با سابقه در نظام جمهوری اسلامی می باشد ، پاسخی را به آن نشریه و رونوشتی نیز به پیام قم ارسال نمود .

پاسخ های داده شده از سوی مدیر مسئول گویه نکات بسیار ظریف و ارزشمندی نهفته است که در این شماره و شماره آینده مورد بحث و بررسی قرار می گیرد .مدیر مسئول گویه نکته بسیار ظریفی را مورد اشاره قرار داده اند که در طی چند سال گذشته همواره از ذغذغه ها و موارد مورد اعتراض و نکوهش مدیر مسئول پیام قم بوده ، هست و خواهد بود .

مدیر مسئول گویه گفته است که سرمقاله های چندانی از مدیران مسئول سایر نشریات در قم ندیده ام . مطلب درست و عین واقعیت است ، با مرور و نگاهی به نحوه انتشار و ارائه مطلب از سوی مدیران مسئول نشریاتی همانند 19 دی ، امین قم ، ایمان و ... بخوبی مشخص است که تا چه حد صاحبان امتیازو مدیران مسئول در اینگونه نشریات حضور فیزیکی ، غیر فیزیکی دخالت ، نظارت و ........... بر نشریات خودشان دارند . در برخی از اینگونه نشریات ، خبرنگارانی بوده اند که در مدت زمان فعالیتشان ، حتی موفق به رویت چهره و تصویر صاحب امتیازو مدیر مسئول نشده اند تا برسد به اینکه از کم و کیف و چگونگی انتشار نشریه اطلاع و نظارت کافی داشته باشند .

در کنار این موضوع تمام نشریات استان به استثنای پیام قم و گویه هر کدام یک بار یا چند بار دچار تغییر و تحول و جابجایی تیم انتشار شده و یا مدت زمانی در حالت عدم انتشار بسر برده اند

در اغلب نشریات استان ، گروه های فرصت طلب برای استفاده سوء و منافع شخصی مدت زمانی کار انتشار نشریه را بر عهده گرفته و پس از گذر زمان آن را رها کرده و به گروه دیگری واگذار می نمایند . در این راستا از مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ، مدیر کل اداره اطلاعات استان قم ، مدیر کل دادگستری و دادستان استان قم می بایست پاسخگو باشند که ، نشریات سیاسی ، فرهنگی آن هم در شهری که پایگاه انقلاب اسلامی لقب گرفته است می بایست آلت دست افراد فرصت طلب و کسانی که نگاه بنگاه گونه و تجاری به مطبوعات دارند شود .

نشریه ای که هیچگاه مدیر مسئول و صاحب امتیاز آن در قم حضور ندارند و دنبال کارهای غیر مطبوعاتی و اقتصادی خود می باشد می بایست نشریه ای بنام او در کام او و دیگران در قم به چاپ برسد و به فریب جریان های سیاسی نیز بپردازد .

چرا اجازه داده می شود که افراد بی سواد ، کم سواد و آنانی که تحصیلاتشان به کلاس دوازده نیز نمی رسد بعنوان سردبیر ، جانشین سردبیر و ....... در شناسنامه نشریات شود .

چرا پاسخ داده نمی شود  که ، نشریه ای به صورت چهار رنگ به صورت منظم در هر هفته در قم منتشر می شود ، حدود پنجاه نسخه از آن در قم به فروش می رسد ، در هر شماره مبالغ آگهی های مندرج در آن به 50 هزارتومان نمی رسد و صدها نسخه از آن به صورت رایگان به مطب ها ، مغازه ها ، آب میوه فروشی ها ، قصابی ها و .... ارسال می شود و یکی از فعالان جریان محافظه کارنیز در آن دخالت مستقیم دارد . باید به مردم بگویند که از چه مراکز و منابعی تغذیه مالی می شوند ، اگر صاحب امتیاز و مدیر مسئول اینگونه نشریات دغدغه فرهنگی و خدمت به مردم قم را دارند پس چرا توانایی اداره نشریه و به قول آقای دریاباری توانایی نوشتن حتی یک سرمقاله را نیز در نشریه ای که به نام آنان منتشر میشود ، ندارند . سخنان بساری در این راستا باقی مانده است که در شماره های بعدی به آن می پردازیم .

صاحب امتیاز و مدیر مسئول پیام قم

هفته نامه پیام قم ضماره 240مورخ 9مهر