سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هفته نامه گویه واخطارى دیگر

                                   هفته نامه گویه واخطارى دیگر

نشریه گویه به منظور گرم کردن فضاى انتخاباتى و ایجاد شور ونشاط در جامعه اقدام به چاپ مصاحبه اى نمود ، که آن مصاحبه اخطارى ، از سوى اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامى استان قم را براى نشریه گویه ، در پى داشت . هفته نامه مزبور، با آیت الله سید محمد سجادى گفت وگو نمود که تحت عنوان« شرکت در انتخابات تکلیف شرعى است » چاپ شده است . اخطار اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامى ناظر به این بخش از  مصاحبه  مى باشد.  حضرت آیت الله سید محمد سجادى کاندیداى سومین دوره خبرگان رهبرى و به احتمال قوى کاندیداى انتخابات چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبرى .

در اخطار اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامى آمده است با توجه به ممنوعیت تبلیغات کاندیداهاى نمایندگان مجلس خبرگان در خارج از محدوده تبلیغات انتخابات و درج مطلب گفت وگو و بیوگرافى آقاى سجادى در شماره اخیر نشریه گویه به آن نشریه تذکر داده مى شود که از تبلیغات کاندیداها در خارج از محدوده تعیین شده خود دارى نمایید.

شایان ذکر است گفت وگو و بیو گرافى آیت الله سجادى در شماره 120 نشریه گویه به چاپ رسیده است. بسیارى ازناظران و صاحب نظران مطبوعات و رهبران احزاب سیاسى اخطارهاى پى درپى ومکرردرمکررمقامات محلى استان ، به هفته نامه گویه را ایجاد فشار بر آن نشریه ، تلقى مى کنند.همین ناظران بر این باورندومى پرسند که چرا برخى از نشریات دیگر که در قم فعالند و به جناحهاى مختلف سیاسى گرایش دارند با اینکه در استخدام واژه هاوالفاظ در نوشتارودر بیان مطالب از مفاهیم تند تر استفاده مى کنند در معرض این گونه فشار قرار ندارند.؟

حال پرسش اساسى ما این است که آیا تا کنون مواردى از این دست همواره به آن توجه شده وسایر مطبوعات هم از چنین اخطارى بر خوردار بودند یا قرار است نشریه گویه بیشتر به مقررات توجه نشان دهد ؟البته رعایت قوانین و مقررات در سر لوحه کار گویه قرار داشته ودارد وبدان نیز افتخار مى کند.

با توجه به اینکه در گفت وگو ، موضوع کاندیداتورى آقاى سجادى بصورت احتمال و شک و تردید مطرح شده از نظر حقوقى اخطار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامى وجاهت قانونى وحقوقى دارد؟امیدواریم صاحب نظران سیاسی وکارشناسان حقوقی ،مطبوعاتی وخوانندگان نظر خویش در این باره را اعلام . وما را از ابعاد گوناگون آن مطلع نمایند.

سید محمد حسین دریابارى