سفارش تبلیغ
صبا ویژن

واکنش ابطحی به توهین به خاتمی

واکنش ابطحی به توهین به خاتمی

محمدعلی ابطحی معاون سیدمحمد خاتمی رئیس جمهور پیشین و از نزدیکان وی به اهانت اخیر محمدناصر سقای بی‌ریا مشاور رئیس جمهور و از شاگردان نزدیک مصباح یزدی به خاتمی واکنش نشان داد. به گزارش آفتاب، ابطحی در مطلبی که در سایت شخصی خود منتشر کرده همچنین از ناراحتی آیت‌الله محمد توسلی رئیس دفتر امام خمینی از دروغگویی سقای بی‌ریا درباره خاتمی خبر داده‌است.

متن کامل این مطلب به نقل از سایت شخصی محمدعلی ابطحی بدین شرح است: یک آقایی به نام آقای سقای بی‌ریا که مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت و عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی – یعنی همان مؤسسه آقای مصباح – است، در قم افاضات شیرینی فرموده‌است. مثلاً گفته‌اند جمهوری اسلامی توسط اصلاح طلبان برای مردم به کفر تبدیل شده است. خوب مشاور رئیس جمهوری که خودش خبر دارد در قم و در میان بزرگان آن، چه نگاهی نسبت به آقای احمدی‌نژاد است و ایشان نتوانسته این سایه سنگین اعتراضات حوزه بر دولت را به عنوان وظیفه سازمانی کم‌رنگ کند، طبیعی است که از مأموریت آقای خاتمی توسط مراجع بزرگی مثل آیت الله وحید خراسانی، آیت الله صانعی، آیت الله سیستانی، آیت الله موسوی اردبیلی و آیت الله صافی چقدر باید عصبانی باشد؛ آن هم چند روز بعد از بازی رسانه‌ای دست دادن آقای خاتمی.

به این آقای سقای بی‌ریا در حوزه آقای رئیس جمهور یا اصلاً توجهی نمی‌شوواکنش ابطحی به توهین به خاتمید و اطلاعات به وی نمی‌دهند و یا می‌داند و در یک دروغ آشکار گفته است که از میان علما و مراجع عظام تنها آیت الله صانعی به خاتمی برای جلوگیری از تخریب اماکن مقدس مأموریت داده است. آیت الله توسلی که همواره در خدمت امام بوده و خودش به قم رفته و در مورد مأموریت این مراجع مستقیماً واسطه بوده است، امروز ظهر زنگ زده بود و حسابی از این دروغ‌گوئی آقای سقای بی‌ریا، مشاور امور روحانیت رئیس جمهور عصبانی بود. توضیح دادم از نظر روانی معلوم است از این کار در بحبوحه روزهائی که تخریب آقای خاتمی از سوی آنها کلید خورده‌بود چه رنجی می برند. شما خودتان را عصبانی نکنید. پریشب هم یکی از علمای قم تهران بود. گفته بود آقایی به منزل علما و مراجع می‌رود و خودش را یکی از مسئولان مجله پرتو وابسته به مؤسسه آقای مصباح معرفی می‌کند و فیلم مشکوک دست دادن آقای خاتمی را برای آنها به نمایش درمی‌آورد. ما که خودمان از دوستان آقای خاتمی هستیم، اصلاً باور نداشتیم اینقدر آقای خاتمی در بین مردم محبوبیت دارد که مصباحیون اینگونه خود را به آب و آتش بزنند

http://www.aftabnews.ir/vdcjhteuq8etm.html

تغییر مدیر و وزیر چیزی را عوض نمی‌کند

هاشمی شاهرودی:

                   تغییر مدیر و وزیر چیزی را عوض نمی‌کند

 رییس قوه‌ قضاییه با انتقاد از کند بودن روند خصوصی‌سازی و خسارت‌های ناشی از توقف برخی قراردادها، نحوه برخورد با برخی مدیران و تغییر مکرر مدیر و وزیر، توجه به این نکته را ضروری دانست که نباید به گونه‌ای رفتار شود که ثروت‌های عظیم خود را از دست بدهیم. وی که نسبت به نحوه نظارت‌ها انتقاد می‌کرد، ابراز امیدواری کرد که بحث‌هایش منتهی به شانتاژ عده‌ای مبنی بر ضد مبارزه با فساد بودن وی منتهی نشود و تاکید کرد که معتقد به مبارزه با فساد است.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی در همایش سالانه‌ مدیران دیوان محاسبات کشور اظهار داشت: در سال‌های گذشته کارهای ارزنده‌ای در دیوان صورت گرفته و خوشبختانه همه‌ی مسوولان نظام ما با انگیزه‌های خالصانه و مخلصانه و همچنین با عشق و علاقه به نظام جمهوری اسلامی ایران و با اعتقاد به این‌که خدمت به این نظام یک فریضه است، خدمت می‌کنند و آن را از اصول اساسی اسلام می‌دانند.

وی افزود: من معتقدم مدیران نظام ما با همه‌ی مدیران در کشورهای دیگر تفاوت دارند حتی با کشورهای مسلمان و مدعی اسلام زیرا نوع نگرش مدیران کشور ما به خدمت‌گزاری، زندگی متعارف، عدم آلودگی به کارهای تجاری و اقتصادی و حجم ساعات کارشان قابل قیاس با مدیران کشورهای دیگر نیست پس باید خدا را شاکر باشیم که انقلاب در همه‌ی سطوح کشور ما تحول ایجاد کرده و این همان معنای انقلابی بنیادین و احیاءگری همه‌جانبه اسلام و تعالیم اسلامی است. این الگوی ممتاز و شرافتمندانه‌ای است که باید به آن مباهات کنیم.

رییس قوه‌ی قضاییه ادامه داد: اما آنچه مسلم است در فضای این ارزش‌ها مقاسد ما بلندتر از آن چیزی است که به آن دست یافته‌ایم و هنوز راه بسیاری داریم تا به اهداف بلندی که در اسلام و قوانین اساسی و عادی‌مان آمده دست پیدا کنیم.

هاشمی شاهرودی گفت: اینجاست که نگاه انتقادی آغاز می‌شود که چرا ما با اهداف‌مان فاصله داریم و با سرعت لازم به اهداف‌مان دست پیدا نمی‌کنیم؟ در حالی که در بخش نظارت، تشکیلات متعددی در نظام شکل گرفته که همه به دنبال خدمت کردن هستند و حجم بالایی از کار در این دستگاه‌ها انجام می‌شود. اما آیا با همه‌ این زحمات هزینه‌ها به درستی مصرف می‌شود و توسعه‌ی تشکیلات به نفع است؟ و آیا از همه‌ منابع و ثروت‌های موجود استفاده شده است یا خیر؟

وی خاطر نشان کرد: بازنگری مداوم، نگاه عادلانه و منصفانه به خود و دیگران با توجه به این مباحث ضروری به نظر می‌رسد. ما باید ریشه‌های عدم دستیابی به اهداف مهم و اساسی که اقتدار کشور در آن معنا پیدا می‌کند را پیدا کنیم تا آنگاه حاکمیت بتواند به اهداف بلند خود دست پیدا کند. رضایتمندی مردم هم در این است که سیستم‌های حکومتی ما اصلاح و کارآمد شوند زیرا از دست‌دادن فرصت‌ها و اطاله‌ی آنها گاهی اصل تحقق هدف را به تدریج منتفی می‌کند. خصوصا با رقابت‌هایی که در عرصه‌های اقتصادی وجود دارد اگر ما از فرصت‌مان استفاده نکنیم آن را از دست خواهیم داد.

رییس قوه‌ قضاییه همچنین گفت: ما مدعی حکومت اسلامی و کارآمدی آن هستیم و روز به روز اعتقادمان به این مساله بیشتر می‌شود؛ البته در بخش‌های سیاسی، مجاهدت و مبارزه با استکبار و ظلم، این کارآمدی مشاهده می‌شود و در بخش‌های اقتصادی نیز تا حدی تحقق کارآمدی را شاهد بوده‌ایم اما اگر در این کار ناکام بمانیم شکستی برای تجربه‌ جمهوری اسلامی ایران است که دشمن می‌تواند آن را تبلیغی علیه اسلام قرار دهد و این مساله باعث خدشه‌دار شدن اسلام در دنیا می‌شود.

هاشمی شاهرودی تصریح کرد: باید نشان دهیم که در این 27 سال رشد لازم را داشته‌ایم وگرنه این دلیل عدم موفقیت تجربه‌ی حکومت اسلامی در این بعد است و منفذی برای ضربه به نظام اسلامی می‌شود پس باید با این دید، هر دستگاهی بازنگری در خود انجام دهد تا ببینیم در قوانین اصلی، قانون اساسی یا قوانین عادی چقدر توانسته‌ایم اهداف و مقاصد کلان را دنبال کنیم. چقدر توانسته‌ایم از درآمد نفتی در هزینه‌های جاری مستقل شویم و علت و ریشه‌ی عدم تحقق این امر چیست.

وی با انتقاد از افزایش روزانه‌ میزان حقوق‌بگیران دولتی گفت: به جای این‌که حقوق‌بگیران کم شوند هر روز بر تعداد آنها افزوده می‌شود و این یک آسیب کلان است که باید جلوی آن را گرفت. ما باید مردم را در فعالیت‌ها مشارکت دهیم تا کارها بهتر انجام شود. امروزه در برخی کشورهای دنیا وظایفی که به نظر ما صرفا وظایف حاکمیت است به بخش خصوصی واگذار شده است. این در حالی است که ما کارهای غیرحکومتی را هم حکومتی می‌کنیم و تنها شعارش را می‌دهیم و قانونش را می‌نویسیم اما در میدان عمل برعکس آن صورت می‌گیرد.

رییس قوه‌ قضاییه ادامه داد: باید توجه ویژه‌ای به مقاصد کلانی که در قانون اساسی، سند چشم‌انداز و برنامه‌های پنج ساله آمده داشته باشیم و اهداف و وظایف خود را طبقه‌بندی کنیم و بر این اساس به آنها اولویت دهیم تا کارها با سرعت بیشتری پیش رود. به طور مثال مساله‌ی حذف بیت‌المال، مساله‌ مهمی است و وظیفه‌ی یک تشکیلات نظارتی هم همین است اما نباید به بیت‌المال به طور قشری نگاه کنیم و فکر کنیم تنها بودجه‌ی دولت و دستگاه‌ها اموال بیت‌المال هستند بلکه بیت‌المال وسیع‌تر از این‌هاست. امکانات، فرصت‌ها و منابع وسیعی که در اختیار ما قرار داده شده ولو این‌که به ریال تبدیل نشده باشد می‌تواند از اموال بیت‌المال قلمداد شود.

هاشمی شاهرودی تاکید کرد: دستگاه‌های نظارتی ما اعم از دیوان محاسبات و سازمان بازرسی، به دنبال کارهای انجام شده هستند که آیا به درستی صورت گرفته یا خیر یا با قانون مطابقت داشته است؟ آیا تخلفی در فلان اقدام صورت گرفته است؟ و توجه نمی‌کنیم شاید برخی از تخلفات گاهی به نفع دولت، نظام و دستگاه مربوطه صورت گرفته باشد. در این موارد این مساله را هم باید مورد نظر قرار دهیم و حکم فرد را با عنایت به این مساله صادر کنیم و این‌گونه پرونده‌ها را از آن‌چه ضرر و زیان در پی دارد جدا کنیم.

 

وی اظهار داشت: متاسفانه از نظر دیوان محاسبات و سازمان بازرسی انجام ندادن برخی کارها جرم نیست، در حالی که ممکن است بیشترین ضرر به کشور از این طریق وارد شده باشد. به طور مثال در قرارداد کرسنت که گفته می‌شود تخلفی در آن کشف شده این را هم باید توجه داشته باشیم که چه بلایی بر سر منابع مشترک کشورمان می‌آید. باید بدانیم هر چه ما از این منابع استفاده نکنیم، برای نسل‌های بعدی نمی‌ماند بلکه از دست رفته است. گزارشی که اخیرا به من رسیده بود و امیدوارم که صحت نداشته باشد حاکی از این بود که یکی از کشورهای حاشیه‌ی خلیج فارس 400 میلیارد دلار برای استخراج منابع مشترک سرمایه‌گذاری کرده است. در حالی که ما تنها چهار میلیارد دلار تاکنون در این باره هزینه کرده‌ایم.

رییس قوه‌ قضاییه ادامه داد: نباید مفسده‌ای در قراردادها باشد اما توجه داشته باشیم که به گونه‌ای هم رفتار نکنیم که هر قراردادی متوقف شود. به طوری که ما ظرف دو – سه سال پنج میلیارد و برخی کشورهای دیگر 400 میلیارد قرارداد ببندند. در این صورت ما این ثروت را از دست داده‌ایم و در اختیار آنها گذاشته‌ایم و فساد و ضرر بسیار کلان است؛ امیدوارم این بحث‌ها منتهی به این نشود که عده‌ای شانتاژ کنند و بگوییم که ما ضد مبارزه با فساد هستیم زیرا ما معتقدیم مبارزه با فساد باید انجام گیرد اما نباید ثروت‌های عظیم را هم از دست بدهیم. هاشمی شاهرودی: تغییر مدیر و وزیر چیزی را عوض نمی‌کند

وی افزود: همین اتفاق در مورد عراق هم با توجه به نفت مشترک ما می‌افتد. این طور نیست که آن‌ها چون شیعه هستند منتظر ما بمانند. ضمن این‌که همه‌چیز دست آن‌ها نیست. هنر ما بالفعل کردن امکاناتی است که کشورهای دیگر منتظر یک صدم آن هستند که با آن فقر را کم و ثروت را زیاد کنند اما ما تنها نظاره می‌کنیم و فرصت را از دست می‌دهیم.

به گزارش ایسنا، هاشمی شاهرودی با اشاره به مرزهای آبی ایران گفت: بنادر تجاری و مناطق آزاد می‌تواند تحول شگرفی در اقتصاد ما ایجاد کند و ثروت، رونق اقتصادی و رفاه کشور ما را چندین برابر کند اما کدام دستگاه نظارتی به دنبال این موضوع رفته که ثروت‌های بی‌منتها و بی‌حد ما از دست می‌رود. در حالی‌که با استفاده‌ی بهینه از آن‌ها فقر و بیکاری را از کشور محو کنیم.

رییس قوه‌ قضاییه با اشاره به سفر اخیر خود به مراکش گفت: مغرب یک قطره نفت هم ندارد اما در سال 10 میلیارد دلار درآمد توریستی دارد در حالی که توریسم آن‌ها بسیار پیش پا افتاده‌تر از آن چیزی است که ما در کشور خود از آن برخورداریم و اگر ذره‌ای از این پتانسیل توریسم را کشورهای دیگر داشتند از درآمد آن به خوبی استفاده می‌کردند اما ما تنها شعار اشتغال می‌دهیم و وزارت‌خانه و اداره ایجاد می‌کنیم در حالی‌که راهمان به بیراهه می‌رود.

وی ادامه داد: امروز بحمدالله در تهران به قدری تکنیک‌های روز برای حساب‌رسی وجود دارد که دیگر هیچ مدیری نمی‌تواند خلاف قانون انجام دهد زیرا حساب‌رسی‌ها قبل از هزینه‌، حین هزینه و بعد از آن شفاف و روشن است. ما باید برای پیشگیری از تکنیک‌های جدید جهت شفاف‌سازی و کاهش هزینه استفاده کنیم.

هاشمی شاهرودی با انتقاد از نحوه‌ برخورد با مدیران متخلف تصریح کرد: روش‌های برخوردمان نباید مضرانه باشد به گونه‌ای که برای این‌که ابرو را اصلاح کنیم، چشم را کور کنیم، نباید طوری برخورد کنیم که بی‌انگیزگی در مدیران ایجاد شود مثلا مدیر لایقی که باید خدمت کرده اگر جایی تخلفی هم مرتکب شده ـ که حیف بوده نه میل ـ این مدیر با سابقه و زحمت خود منبع ثروتی به شمار می‌رود پس نباید او را حذف یا بی‌انگیزه کنیم و در مقابل آدم‌های بی‌عرضه‌ای که هیچ ابتکار و خلاقیتی برای نظام ندارند و به مملکت ثروتی اضافه نکرده‌اند را جایگزین کنیم.

وی با بیان این‌که کیفیت اطلاع‌رسانی نیز در این باره نباید چنان باشد که به این افراد ضربه بزند، گفت: آقای هامانه چندی پیش درباره‌ این‌که چرا قرارداد کمتر بسته می‌شود، می‌گفت مسوولان ما می‌ترسند که برای بستن قرارداد اقدام کنند، آن‌ها از دستگاه‌های نظارتی که بخشی از خود ما هستیم می‌ترسند و تا حدودی هم حق دارند زیرا روش‌ها ما باید تشویقی باشد.

هاشمی شاهرودی در پایان گفت: متأسفانه برخی برخوردها با مدیران منشأ ضربه‌های سنگین به نظام شده خصوصا در تبلیغات که حرمت اشخاص مطرح است. اگر ما مکررا مدیر و وزیر عوض کنیم چیزی عوض نخواهد شد بلکه باید همت همین مدیر فعلی را زیاد کنیم اگر این کارها انجام نشود و ما تنها وظیفه‌ خود بدانیم که فلان مدیر را توبیخ کنیم و تخلفش را بگیریم بعد هم افتخار کنیم که کار نظارتی انجام می‌دهیم به مقاصد خود نمی‌رسیم. این‌ها هم باید در حد خود وجود داشته باشد اما روح قانون مهم است و عدم توجه به این مسایل نباید باعث شود تا به گردونه‌ی وظایف و قوانین دست و پا گیر و پر پیچ و خم بیافتیم

http://www.aftabnews.ir/vdceoo8jhz8xp.html

هشدار نسبت به بازگشت «ولایتی‌های بی‌ولایت»

هشدار نسبت به بازگشت «ولایتی‌های بی‌ولایت»

 «هادی قابل» دبیر شورای مرکزی جبهه مشارکت نسبت به بازیابی توان و جایگاه «ولایتی‌‌ها» که توسط امام «ولایتی‌های بی‌ولایت» خطاب شده بودند، در نظام سیاسی ایران هشدار داد و خواستار مقابله و چاره‌جویی جدی و فوری مسئولین کشور برای مقابله با اختلاف و تفرقه‌افکنی این جریان در میان شیعیان و اهل سنت در کشور شد.

این هشدار قابل در شرایطی مطرح می‌شود که اخیرا اخبار متعددی از اهانت‌های گسترده به مقدسات اهل سنت توسط جریاناتی که اغلب ناظران آنها را هواداران انجمن حجتیه می‌دانند در کشور و به بهانه فتوای علمای وهابی علیه مقدسات شیعیان، به گوش می‌رسد.

با این حال، هادی قابل با بیان اینکه «نباید تمام آنچه را امروز در کشور در خصوص توهین به مقدسات اهل سنت رواج پیدا کرده به گردن هواداران انجمن حجتیه انداخت»، اظهار داشت: «ممکن است برخی از طرفداران تفکر انجمن حجتیه نیز در این مسائل دخیل باشند اما به نظر می‌آید عمده این اقدامات اهانت‌بار توسط جماعی باشد که از قدیم به "ولایتی‌ها" معروف بودند».

وی در معرفی این جریان توضیح داد: «در زمان شاه جریانی تحت عنوان ولایتی‌ها در کشور فعالیت خود را آغاز کرد که اگرچه در برخی مسائل دارای اشتراکاتی با انجمن حجتیه بود اما فلسفه تشکیل آنها با انجمن حجتیه متفاوت بود. این جماعت غیررسمی عده‌ای از انسان‌های مدعی طرفداری از ولایت بودند و مقصود آنها هم از ولایت، ولایت امام علی و اهل بیت پیامبر بود». هشدار نسبت به بازگشت «ولایتی‌های بی‌ولایت»

قابل در ادامه تصریح کرد: «ولایتی‌ها برای آنکه ارادت خود را به اهل بیت نشان بدهند، با شدت هر چه تمام‌تر به ناسزاگویی به خلفا و توهین به مقدسات اهل سنت می‌پرداختند. این روند تا آنجا ادامه پیدا کرد که حضرت امام با عصبانت به این جریان حمله کرد و آنها را به سبب توهین به مقدسات اهل سنت و ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی "ولایتی‌های بی‌ولایت" خطاب کرد

این روحانی نواندیش دینی اضافه کرد: «پس از پیروزی انقلاب، به دلیل شناختی که امام از این جریان و سردمداران آن داشت،‌ ولایتی‌ها توان قد علم کردن نداشتند و امام نیز اجازه نمی‌داد تا این افراد با نفوذ به مناصب حکومتی و فرهنگی، زمام امور را به دست بگیرند و در انقلاب و نظام ایجاد انحراف کنند».

وی «مخالفت و کینه‌توزی ولایتی‌ها با فلاسفه و عرفا» را از دیگر شاخص‌های این جریان خواند و گفت: «متأسفانه پس از رحلت حضرت امام، این جریان از فرصت استفاده کرد و توانست خود را وارد برخی مناصب حکومتی و فرهنگی نماید و از آنجا به تبلیغ و ترویج عقاید خود بپردازد

عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت با بیان این نکته که «تقدس مآبی، خشکه مقدسی و تحجر و جمود فکری از خصوصیات ولایتی‌ها بوده»، اظهار داشت: «متأسفانه امروزه شرایطی به وجود آمده که پیروان این نحله فکری خود را اندک اندک وارد مصادر مهم حکومتی و فرهنگی می‌کنند و زمینه را برای اشاعه دیدگاه‌های خود فراهم می‌سازند

قابل از برخی جلسات مداحی به عنوان مرکزی عمده برای تشکیل پایگاه این جریان نام برد و افزود: «امروزه جلسات مداحی فراوانی در بسیاری از نقاط کشور برگزار می‌شود و در آنها مداحان شناخته و ناشناخته با ذکر لعن و توهین به خلفا و مقدسات اهل سنت،‌ با احساسات برادران دینی خود به بدترین وجه ممکن بازی می‌کنند. CD و فیلم این مجالس هم در تیراژ گسترده تهیه و به نقاط مختلف دنیا می‌رود؛ اینگونه احساسات اهل سنت علیه شیعیان تحریک می‌شود و در نهایت به مسائلی مانند فتوای اخیر مفتی‌های وهابی می‌انجامد».

به گفته این محقق مسائل دینی، تا زمانی که حضرت امام در قید حیات بودند، این مداحان هیچ جایگاهی در نزد ایشان نداشتند و صدا و سیما هم اجازه پخش برنامه‌ها و تصاویر آنان را نداشت اما امروزه شرایط به نحوی است که صدا و سیما هم دست به تبلیغ این مداحان می‌زند.

عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت تأکید کرد: «توهین برخی جریانات افراطی شیعه مانند همین ولایتی‌ها به مقدسات اهل سنت و صدور فتاوایی مانند فتوای اخیر مفتی‌های وهابی، تنها تحریک احساسات توده‌های سنتی و شیعه علیه یکدیگر است و حاصل این اختلافات نیز فقط به جیب بیگانگان واریز خواهد شد».

وی با بیان اینکه «برخی نهادهای حکومتی و از جمله صدا و سیما در پیش آمدن وضعیت کنونی مقصر هستند» گفت:‌ علمای روشن‌بین حوزه‌های علمیه و مسئولین کشور باید هر چه سریع‌تر چاره‌ای برای مهار این جریان بیندیشند و آنان که ولایت را ابزاری برای ایجاد اختلاف بین شیعیان و اهالی سنت ساخته‌اند، کنترل کنند.

قابل در پایان تصریح کرد: «واقعا مشخص نیست در شرایطی که حتی احزاب و گروه‌های سیاسی مسلمان برای فعالیت علنی و آزادانه با تضییقات فراوانی روبرو هستند، اجازه برگزاری مراسم خود را ندارند، جلسات آنها بر هم زده می‌شود و سخنرانان آنها ضرب و شتم می‌شوند و حتی امکان برخوداری از رسانه را ندارند، چگونه گروه‌هایی مانند حجتیه یا ولایتی‌ها اینگونه به راحتی به ترویج و نشر عقاید خود مشغولند و آزادانه فعالیت می‌کنند

http://www.aftabnews.ir/vdcjoheuqaetm.html

حدادعادل: نباید بالش نرم زیر سر مردم بگذاریم

بخوانید ونظربدهید

ایران یکی ازکشورهای ثروتمند جهان بشمارمیرود این  درجالی است که مردمش بلحاظ اقتصادی دربدترین شرایط زندگی می کنند مقامات کشوربجای ارایه برنامه وزدودن فقروکاهش الام مردم این طرحات وسخنان نسنجیده رابه خوردمردم می دهند بسیاری ازکشورهای جهان بابرنامه وحتاباجنگ رفاه برای مردمشان به ارمغان می اورند اما مقامات کشورما راضی نیستند مردم ایران بااین همه ذخایرومنابع آسایش،رفاه ،امنیت اقتصادی وخلاصه بالش نرم داشته باشند

حدادعادل: نباید بالش نرم زیر سر مردم بگذاریم

رئیس مجلس هفتم ضمن مخالفت با عرضه بنزین به صورت آزاد در شرایط فعلی گفت: اگر ما به مردم این امیدواری را بدهیم و یک بالش نرم زیر سر همه بگذاریم و بگوییم به محض اینکه بنزین شما تمام شد، می‌توانید بنزین لیتری 600 تومان خریداری کنید، فرصتی ایجاد نمی‌شود تا مردم راههای مصرف بهینه بنزین را پیدا کنند.

غلامعلی حداد عادل رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم چهلمین سالگرد تاسیس سازمان گسترش و نو سازی صنایع ایران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از اجرای زمان سهمیه بندی بنزین تاکنون فقط یک جلسه با دولت داشته‌ایم و در این خصوص مشکلی هم با دولت نداریم .

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر وجود دو دستگی در مجلس به دلیل سهمیه بندی بنزین، اظهار داشت: شما می‌خواهید دو دستگی را ایجاد کنید و اگر دو دستگی هم وجود داشته باشد، در نهایت نظر اکثریت عملی خواهد شد. حدادعادل: نباید بالش نرم زیر سر مردم بگذاریم

حداد عادل ادامه داد: در خصوص عرضه بنزین آزاد، مازاد و قیمت آن زیاد نگران نباشید. رئیس مجلس هفتم خاطرنشان کرد: نظر مجلس بر مصوبه‌ای که تصویب کرده ، قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه با عرضه بنزین به صورت آزاد در شرایط فعلی موافق نیستم ، تصریح کرد: به عنوان یک نماینده ملت معتقدم در شرایط حاضر نباید بنزین آزاد را وارد بازار کنیم اما در نهایت تابع نظر مجلس هستم .

وی افزود: باید فرصتی ایجاد شود تا مردم خود را با مقدار موجود در خصوص بنزین تطبیق دهد به این معنی که قبل از آنکه مردم راه صرفه جویی را پیدا کنند نباید راه خروج از صرفه جویی را بدست خودمان ایجاد کنیم .

حداد عادل ادامه داد: اگر مردم بدانند بنزین مصرف همین مقدار است، راههای بهینه برای مصرف بنزین را پیدا می‌کنند.

رئیس مجلس هفتم در پاسخ به سئوالی در خصوص سفر خود با مترو و اینکه تا چه حد با مشکلات مردم آشنا شده است، گفت: با یکبار سفر کردن به این شکل نمی توان همه مشکلات مردم را مشاهده کرد ولی یکبار رفتن بهتر از هرگز نرفتن است.