سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گفت وگوی نشریه تبیان با معاون سیاسی استانداری کردستان آقای ایر

اشاره

نامه ای راکه ملاحظه می فرمایید محتوایش پرسشهایی است که به آقای ایرج حسن زاده معاون سیاسی وامنیتی استاندارکردستان جهت پاسخکویی ارسال شده است .نامبرده به پرسشهای اساسی مندج درنامه جواب نداده است .

http://www.gigaimage.com/images/2z2n18j3nlbmqe76dv8.jpg

http://www.gigaimage.com/images/9ikqmz22woopk2sggnk.jpg

گفت وگوی نشریه تبیان با معاون  سیاسی استانداری کردستان  آقای ایرج حسن زاده

سؤال ستاد سیمرغ چیست و به چه منظوری شکل یافته است ؟ و وجه نامگذاری آن به سیمرغ را برای خوانندگان تشریح فرمائید ؟

ج ) با توجه به پایان دهه ی سوم پیروزی انقلاب اسلامی و طلیعه ی چهارمین دهه ی پیروزی انقلاب  و تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر گرامیداشت ویژه ی مراسم سی امین سال پیروزی انقلاب اسلامی و هم چنین دستور ریاست محترم جمهور به جهت هر چه باشکوه تر برگزار نمودن این مراسم و ارائه ی گزارش عملکرد سی ساله ی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ، ستاد سیمرغ تشکیل گردید . وجه نامگذاری عبارت است از : یادمان سی سال مردانگی و غیوری ، در طول این سی سال حقیقتا احاد مردم ایران اسلامی مردانه و غیورانه در مقابل حوادث و توطئه های مختلف مقاومت و ایستادگی نموده و سرافراز از این امتحانات بیرون آمدند .

سؤال -حوزه ی فعالیت این مؤسسه یا نهاد تا چه زمانی است ؟

ج) این ستاد از اردیبهشت ماه سالجاری فعالیت خود را در مرکز و از شهریور و در هفته ی دولت با افتتاح پروژه ها ، کلنگ زنی طرح ها و ... در استان آغاز کرده و تا پایان بهمن ماه سالجاری به فعالیت های خود ادامه می دهد .

سؤال -در گزارش های خبری آمده که ستاد سیمرغ قرار است فعالیت های سی ساله انقلاب را تبیین و تشریح نماید ، آیا این ستاد زمینه ی چنین اقدامی را در استان کردستان فراهم ساخته است ؟

ج) برای تحقق این امر در سومین جلسه ی ستاد سیمرغ استان در تاریخ 17/9/87  علاوه بر برگزاری مراسم در کلیه دستگاهها و ادارات مربوطه ، سازمان جهاد کشاورزی استان مؤظف به برپایی نمایشگاهی در ایام الله دهه مبارک فجر جهت ارائه ی عملکرد سی ساله ادارات و دستگاههای مختلف شد . این نمایشگاه در شهرستان سنندج بلوار ارشاد ، جنب زندان مرکزی سالن ورزشی بنیاد شهید وامور ایثارگران برپا گردیده و بازدید برای عموم در دو نوبت صبح و عصر در ایام الله دهه فجر آزاد است . لازم به ذکر است نظیر همین نمایشگاه در کلیه شهرستان های تابعه ی استان نیز بر پا خواهد شد .

سؤال -رئیس ستاد سیمرغ و نماینده رئیس جمهوری آقای ایوبی فعالیت ستاد سیمرغ را خنثی کردن نظر سنجی های مؤسسات خارجی عنوان کرد آیا ستاد سیمرغ تدابیری اندیشیده تا به آن هدف نایل گردد ؟

ج) قطعا فلسفه ی بزرگداشت ایام و مناسبت های بویژه  دهه ی مبارک فجر تبیین کارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی در بخشهای مختلف اقتصادی ، اجتماعی ، عمرانی ، فرهنگی و ... است  که مجموعه ی عملکردهای سی ساله را برابر مستندات متقن دال بر رشد و توسعه همه جانبه استان دارد . در این راستا اقدامات ذیل انجام گرفته است :

الف ) برپایی نمایشگاه و حضور مسئولین استانی ، شهرستانی و نمایندگان محترم مجلس جهت ارائه ی عملکرد و پاسخگوئی به سؤالات مراجعین محترم .

ب) تهیه ی برنامه های رادیویی ، تلویزیونی توسط صدا و سیمای مرکز کردستان با رویکرد سی ساله ی انقلاب اسلامی و تشریح برنامه ها و عملکرد سی ساله انقلاب اسلامی در استان با حضور مسئولین و تهیه ی مجموعه برنامه هایی با حضور مستقیم مردم و پخش از شبکه ی استانی و یکی از شبکه های سراسری .

ج)فراهم نمودن زمنیه ی بازدید عموم مردم مخصوصا دانشگاهیان ، فرهیختگان ، نخبگان و دانش آموزان از پروژهای بزرگ استانی .

د) برگزاری مراسم جشن انقلاب در مراکز بخشها ، دهستانها و روستاهای استان و استفاده از ظرفیت های مردمی در این بزرگداشت .

سؤال -شما بعنوان رئیس ستاد سیمرغ در استان کردستان تا کنون چه اقداماتی را به عمل آورده اید  ؟

ج) این ستاد فعالیت خود را در شهریور ماه سال جاری با تشکیل جلسات و تعیین کمیته های تخصصی و شهرستانی آغاز نموده که در این راستا 4 جلسه ی اصلی ستاد تشکیل و 21 کمیته تخصصی با تشکیل قریب به 60 جلسه و 10 ستاد شهرستانی با تشکیل قریب به 40 جلسه با استفاده از نظرات کارشناسان محترم برنامه های خود را در بخشهای مختلف طراحی و برنامه ریزی نموده و ستاد برگزاری سی امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان کردستان در مجموع بالغ بر 3000 برنامه در ایام الله دهه فجر از قبیل افتتاحیه ها ، یادواره ی شهدا ، مسابقات فرهنگی ورزشی ، نمایشگاههای فرهنگی و هنری ، نمایشگاههای خدماتی و دستاوردهای نظم مقدس جمهوری اسلامی ، همایش و گردهمائی ها ، برنامه های جنگ شادی در شهرستانها اجرا خواهد نمود . برای نمونه همایش یک روزه ی شورای های اسلامی استان ، شهرستان و  بخش با حضور فرمانداران ، بخشداران ، شهرداران و همچنین مدیران استان که بالغ بر 400 نفر بودند برگزار گردید . . همایش پیاده روی در 30 نقطه ی شهری و بیش از 180 روستا جمعه گذشته مورخ 11/11/87 تحت عنوان (( استقبال از خورشید فجر )) برگزار گردید .

سؤال -اهم فعالیت های اقتصادی در استان چه بوده است ؟

ج) در این ایام در مجموع بالغ بر 800 پروژه در بخش های مختلف عمران شهری و روستایی بهداشتی و درمانی فنی و حرفه ای آموزشی ،  برق ، مخابرات ، گاز ، کشاورزی ، صنعتی و ... با اعتباری نزدیک به 240 میلیادر ریال به بهره برداری خواهد رسید که طبیعی است آثار و برکات خوبی در معیشت ، رفاه و راحتی مردم به دنبال خواهد داشت و این گامی است ، جهت تحقق شعار عدالت اجتماعی که یکی از محوری ترین شعارهای انقلاب اسلامی بوده است .

تهیه کننده سیدمحمد حسین دریاباری

چاپ شده درتبیان شماره 68 20/11/1387