سفارش تبلیغ
صبا ویژن

محکومیت مدیر مسئول و سه نویسنده هفته نامه گویه به جزای نقدی

محکومیت مدیر مسئول و سه نویسنده هفته نامه گویه به جزای نقدی

مدیرمسئول و سه نویسنده هفته نامه گویه از سوی شعبه یک دادگاه تجدید نظر استان قم به پرداخت جریمه نقدی محکوم شدند.

بر طبق حکم صادره، محمد حسین دریاباری مدیرمسئول گویه به اتهام تشویش اذهان عمومی و جریحه دار نمودن عفت و اخلاق عمومی به پرداخت دو میلیون ریال، عباس حاتمی نویسنده مقاله چرا مجلس خبرگان رهبری مهم است به اتهام تشویش اذهان عمومی به پرداخت یک میلیون و پانصد هزار ریال و رضا نوروزی دبیر صفحه هنر و حامد جلالی نویسنده داستان به اتهام مشارکت در جریحه دار نمودن عفت و اخلاق عمومی به پرداخت یک میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت اسلامی محکوم شدند.

گفتنی است این پرونده با گزارش دبیرخانه ستاد پیگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری کل استان قم به دادستان مبنی بر انتشار مطالب توهین آمیز و خلاف شرع و ترویج بی بند  باری در نشریه و با شکایت مدعی العموم شکل گرفته که پس از صدور قرار مجرمیت در دادسرا به شعبه 105 دادگاه عمومی قم ارجاع شد. با قرار عدم صلاحیت آن دادگاه پرونده در شعبه یک دادگاه تجدید نظر قم به عنوان شعبه کیفری استان و دادگاه مطبوعات با حضور هیئت منصفه رسیدگی و هیئت منصفه به اتفاق آرا متهمین را مستحق تخفیف دانست اما با توجه به روحانی بودن مدیرمسئول، پرونده به دادگاه ویژه روحانیت ارسال گردید، که دادگاه ویژه با توجه به غیر روحانی بودن اکثر متهمان خود را صالح به رسیدگی ندانست و پرونده به شعبه یک دادگاه تجدید نظر استان بازگشت.

لازم به ذکر است در سال گذشته این هفته نامه هم از سوی اداره کل ارشاد اسلامی استان قم و هم هیئت نظارت بر مطبوعات توقیف شده است.

مدیرمسئول گویه گفت: در روزهای آینده به همراه نویسندگان نشریه نسبت به این حکم تقاضای تجدید نظر خواهی می کنیمfile://66.102.9.104/search?q=cache:YtjzJwQWF-