سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رای دیوان عالی کشور درباره نشریه به شعبه 9 بازپرسی ارسال شد

مدیرمسوول هفته‌نامه گویه:

رای دیوان عالی کشور درباره نشریه به شعبه 9 بازپرسی ارسال شد

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران

سرویس: فقه و حقوق - حقوق سیاسی

دیوان عالی کشور، حکم دادگاه تجدیدنظر استان قم درباره هفته‌نامه گویه را تأیید کرد و این حکم برای مختومه شدن پرونده مطرح در شعبه ‌9 بازپرسی قم در اختیار این شعبه قرار گرفت.

سیدمحمدحسین دریاباری، مدیرمسوول هفته‌نامه گویه در نامه‌ای الکترنیکی به ایسنا توضیح داد: در پی شکایت مدعی‌العموم استان قم از مدیرمسوول هفته‌نامه گویه در سال ‌1385 به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و جریحه‌دار کردن عفت عمومی به دلیل چاپ مقاله‌ای تحت عنوان «چرا خبرگان رهبری مهم است» و چاپ عکسی در یک مقاله و بالاخره چاپ یک داستان، شکایت مزبور مراحل قانونی را طی و پرونده به دادگاه شعبه دوم تجدید نظر استان قم ارجاع و قاضی، سید محمد حسین دریاباری مدیرمسوول هفته نامه گویه، عباس حاتمی و رضا نوروزی را جمعا به چهارصد وپنجاه هزار تومان جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرمسوول هفته‌نامه گویه بر اساس قوانین جمهوری اسلامی از دیوان‌عالی کشور درخواست فرجام‌خواهی کرده است.

دیوان عالی کشور با بررسی محتویات پرونده، متن حکم صادره شعبه دوم تجدیدنظر استان قم را تایید کرده است.

علاوه بر این هیأت نظارت بر مطبوعات هم از مدیرمسوول هفته نامه گویه به اتهام مزبور شکایت کرد و دادسرای استان تهران به دلیل عدم صلاحیت، رسیدگی آن را به شعبه ‌9 بازپرسی قم ارجاع داد.

مدیرمسوول هفته نامه گویه با احضاریه مقام قضایی به بازپرسی شعبه ‌9 مراجعه و با توضیحاتی حکم صادره درخصوص اتهام مزبور را از سوی دادگاه تجدیدنظر استان قم به وی اطلاع و اظهار داشت که ما درخواست فرجام‌خواهی به دیوان عالی کشور داده‌ایم به همین دلیل پرونده شعبه ‌9 بازپرسی که به علت شکایت هیأت نظارت بر مطبوعات گشایش یافته جهت مختومه شدن در انتظار رای دیوان عالی کشور بود که رای دیوان عالی به شعبه ‌9 ارسال شد و در انتظار نتیجه پرونده مزبورهستیم.

بر اساس حکم دیوان عالی کشور پرداخت جزای نقدی توسط متهمان قطعیت یافته است. این حکم‌24/ ‌1/ ‌1387با پرداخت وجه مذکور اجرا شد.

http://web1.isna.ir/Main/NewsView.aspx?ID=News-1132852&Lang=P